სემესტრის
განმავლობაში
წრის
მუშაობის
წარმართვა
წრის სახელწოდება: „ბუნების მოყვარულნი“;
სკოლა: სსიპ აბაშის მუნიციპალიტეტის
სოფელ გაუწყინარის საჯარო სკოლა;
წრის ხელმძღვანელი: სსიპ აბაშის მუნიციპალიტეტის
სოფელ გაუწყინარის საჯარო სკოლის ბუნებისმეტყველების მასწავლებელი მაკრინე კობახიძე.
თემა: ,, გავუფრთხილდეთ ბუნებას“
აქტუალობა: მოსწავლეები ხშირად ვერ გებულობენ ბუნებაში არსებულ ზოგიერთ ბუნებრივ ცვლილებებს, მოვლენებს, ამის გამო მიზნად დავისახემოსწავლეების უკეთ
გათვითცნობიერება ამ სფეროში, გარდა ამისა მასწავლებლის ვალია ისე ვაზიაროთ ბუნების სიყვარულს მოსწავლეები, რომ საგანიც შეუყვარდეთ და აღეძრათ ინტერესი მის მიმართ.
პროფილი: III-IV კლასები, სსსმ არ არის;
მიზანი:
ბუნების მოყვარული მოსწავლეების აქტიურობა მათი ცოდნისა და აზროვნების გაღრმავება.
მოსწავლეებში შემოქმედებითი უნარის წარმოჩენა.
საგნობრივ პროგრამაში მოცემული საკითხების გაცნობა.
ბუნების სიყვარულით ცხოვრებისეული ამოცანების გადაჭრა.
ცოცხალი სხეულების გაცნობა და შესწავლა
გარემოში არსებულ ცვლილებებზე დაკვირვება და შესწავლა.
ბუნებრივი და დამზადებული სხეულების გაცნობა და შესწავლა.
მოსწავლეებში შემოქმედებითი უნარის წარმოჩენა.
საგნობრივ პროგრამაში მოცემული საკითხების გაცნობა.
ბუნების სიყვარულით ცხოვრებისეული ამოცანების გადაჭრა.
ცოცხალი სხეულების გაცნობა და შესწავლა
გარემოში არსებულ ცვლილებებზე დაკვირვება და შესწავლა.
ბუნებრივი და დამზადებული სხეულების გაცნობა და შესწავლა.
რესურსები: ფოტომასალა, წიგნები,
თაბახის ფურცლები, ნოუთბუქი, ინტერნეტი, ფოტოაპარატი, ფლომასტერი, რუკები, მაგნიტური
დაფა, მარკერი.
საწრეო მუშაობის ხანგძლივობა: 8/02/2019-10/05/2019წწ. წრის მეცადინეობა ჩა ტარდება კვირაში ერთხელ, პარასკევ დღეს, თითო მეცადინეობა 45
წუთი, გაკვეთილების შემდეგ.
წრეში მონაწილეობის ფორმა: ნებაყოფლობითი
მოსალოდნელი შედეგები: წინგზე მუშაობის, პრეზენტაციებიის წარმოჩენის, ურთიერთმოსმენის, ურთიერთპატივისცემის უნარების ჩამოყალიბება.
წრეში მონაწილეობის ფორმა: ნებაყოფლობითი
მოსალოდნელი შედეგები: წინგზე მუშაობის, პრეზენტაციებიის წარმოჩენის, ურთიერთმოსმენის, ურთიერთპატივისცემის უნარების ჩამოყალიბება.
შეხვედრების განრიგი:
თარიღი: 8/02/2019წ
თემა: ადამიანის შეგრძნების ორგანოები და მისი გაფრთხილება
აქტივობა: ადამიანის შეგრძნების ორგანოების გაცნობა და რა დანიშნულება აქვს თითოეულ მათგანს. ვასწავლოთ შეგრძნების ორგანოების მოვლა და გაფრთხილება.
მოსწავლეებს შეუძლიათ ჩამოთვალონ და დაფაზე ჩამოწერონ შეგრძნების ორგანოები. მათ შეუძლიათ ისაუბრონ შეგრძნების ორგანოების გაფრთხილებაზე და მოვლაზე.
თარიღი: 15/02/2019წ
თემა: ადამიანის, ცხოველის და ფრინველის სხეულის ნაწილები.
აქტივობა: მოსწავლეებმა ისწავლონ ადამიანის , ფრინველის და ცხოველის სხეულის ნაწილები. განასხვავონ ერთმანეთისაგან და შესძლონ ჩანაწერის გაკეთება. მოსწავლეები შესძლებენ ჩამოთვალონ ადამიანის, ფრინველის და ცხოველის სხეულის ნაწილები. გამოიყენებენ ბუკებს და შესაბამის დავალებაში სხეულის ნაწილებს მიუწერენ სახელებს.
თარიღი: 22/02/2019წ
თარიღი: 15/02/2019წ
თემა: ადამიანის, ცხოველის და ფრინველის სხეულის ნაწილები.
აქტივობა: მოსწავლეებმა ისწავლონ ადამიანის , ფრინველის და ცხოველის სხეულის ნაწილები. განასხვავონ ერთმანეთისაგან და შესძლონ ჩანაწერის გაკეთება. მოსწავლეები შესძლებენ ჩამოთვალონ ადამიანის, ფრინველის და ცხოველის სხეულის ნაწილები. გამოიყენებენ ბუკებს და შესაბამის დავალებაში სხეულის ნაწილებს მიუწერენ სახელებს.
თარიღი: 22/02/2019წ
თემა: მცენარის ნაწილები.
აქტივობა: მოსწავლეებმა ისწავლონ მცენარის ნაწილები, შეძლონ თვალსაჩინოების გამოყენებით დაასახელონ თითოეული ნაწილი, მოსწავლეებმა ცოდნის გამყარების მიზნით თვალსაჩინოებზე დაყრდნობით ჩამოთვალოს მცენარის ნაწილები თაბახის ფურცლებზე დახატონ მცენარეები და მიუწერონ თითოეულ ნაწილს შესაბამისი სახელი. გამოიყენონ აგრეთვე ოთახის მცენარეები.
თარიღი: 1/03/2019წ
თემა: შინაური ცხოველები და ფრინველები.
აქტივობა: მოსწავლეებმა შესძლონ განასხვავონ შინაური ცხოველები და ფრინველები გარეულისაგან; მოსწავლეები შესძლებენ ჩამოთვალონ შინაური ცხოველები და ფრინველები. ისაუბრებენ მათ მნიშვნელობაზე. იმუშავებენ ჯგუფებში.
თარიღი: 22/03/2019წ
თემა: გარეული ცხოველები და ფრინველები.
აქტივობა: განასხვავონ გარეული ცხოველები და ფრინველები შინაურისაგან. მოსწავლეებმა ჩამოთვალონ გარეული ცხოველები და ფრინველები,
შემდეგ მოაწყონ ვიქტორინა, სადაც წამყვანი იქნება მასწავლებელი. მოსწავლეები დაყოფილი იქნებიან ორ ჯგუფად, ერთმა უნდა ჩამოწეროს შინაური და გარეული ცხოველები, მეორემ შინაური და გარეული ფრინველები. შემდეგ გააკეთებს თითოეული ჯგუფი პრეზენტაციას. ასეთი მუშაობით მოსწავლეებს აუმაღლდებათ მოტივაცია, მიეცემათ გამბედაობა და თავისუფლად აზრის გამოთქმის საშუალება.
თარიღი: 29/03/2019წ
თემა: ნობათი ცოცხალი სამყაროსაგან.
აქტივობა: მოსწავლეები ისწავლიან რა ნობათს იღებს ადამიანი ცოცხალი სამყაროსაგან.
მოსწავლეები შესძლებენ ჩამოთვალონ ის ნობათი რომელსაც გვაძლევს ცოცხალი სამყარო.იმუშავებენ ჯგუფებში და გააკეთებენ პრეზენტაციას ცხოველურ და მცენარეულ საკვებზე.
თარიღი: 5/04/2019წ
თემა: ცხოველებისა და ადამიანების მეგობრობა.
აქტივობა: მოსწავლეები გაიღრმავებენ ცოდნას ცხოველებისა და ადამიანების მეგობრობაზე. მოსწავლეები შესძლებენ იმ ცხოველების ჩამოთვლას რომლებიც მეგობრობენ ადამიანთან, წაიკითხეავენ მოთხრობას პატარა ბიჭის და ძაღლის მეგობრობაზე, შემდეგ იმსჯელებენ და გააკეთებენ ანალიზს წაკითხულის ირგვლივ.
თარიღი: 12/04/2019წ
თემა: ცვლილებები გარემოში. დღე -ღამის მონაცვლეობა.
აქტივობა: ამ თავის შესწავლის დროს მოსწავლეები გაიღრმავებენ ცოდნას გარემოში არსებულ ცვლილებებზე. ისწავლიან რატომ ხდება დღე-ღამის მონაცვლეობა.
მოსწავლეები შეძლებენ ინტერნეტის გამოყენებით ნახონ როგორ მოძრაობს დედამიწა ღერძის გარშემო და როგორ ხდება დღე- ღამის მონაცვლეობა.
ვანახებ გლობუსის და ფანარის გამოყენებით დღე-ღამის მონაცვლეობას დედამიწაზე.
აქტივობა: განასხვავონ გარეული ცხოველები და ფრინველები შინაურისაგან. მოსწავლეებმა ჩამოთვალონ გარეული ცხოველები და ფრინველები,
შემდეგ მოაწყონ ვიქტორინა, სადაც წამყვანი იქნება მასწავლებელი. მოსწავლეები დაყოფილი იქნებიან ორ ჯგუფად, ერთმა უნდა ჩამოწეროს შინაური და გარეული ცხოველები, მეორემ შინაური და გარეული ფრინველები. შემდეგ გააკეთებს თითოეული ჯგუფი პრეზენტაციას. ასეთი მუშაობით მოსწავლეებს აუმაღლდებათ მოტივაცია, მიეცემათ გამბედაობა და თავისუფლად აზრის გამოთქმის საშუალება.
თარიღი: 29/03/2019წ
თემა: ნობათი ცოცხალი სამყაროსაგან.
აქტივობა: მოსწავლეები ისწავლიან რა ნობათს იღებს ადამიანი ცოცხალი სამყაროსაგან.
მოსწავლეები შესძლებენ ჩამოთვალონ ის ნობათი რომელსაც გვაძლევს ცოცხალი სამყარო.იმუშავებენ ჯგუფებში და გააკეთებენ პრეზენტაციას ცხოველურ და მცენარეულ საკვებზე.
თარიღი: 5/04/2019წ
თემა: ცხოველებისა და ადამიანების მეგობრობა.
აქტივობა: მოსწავლეები გაიღრმავებენ ცოდნას ცხოველებისა და ადამიანების მეგობრობაზე. მოსწავლეები შესძლებენ იმ ცხოველების ჩამოთვლას რომლებიც მეგობრობენ ადამიანთან, წაიკითხეავენ მოთხრობას პატარა ბიჭის და ძაღლის მეგობრობაზე, შემდეგ იმსჯელებენ და გააკეთებენ ანალიზს წაკითხულის ირგვლივ.
თარიღი: 12/04/2019წ
თემა: ცვლილებები გარემოში. დღე -ღამის მონაცვლეობა.
აქტივობა: ამ თავის შესწავლის დროს მოსწავლეები გაიღრმავებენ ცოდნას გარემოში არსებულ ცვლილებებზე. ისწავლიან რატომ ხდება დღე-ღამის მონაცვლეობა.
მოსწავლეები შეძლებენ ინტერნეტის გამოყენებით ნახონ როგორ მოძრაობს დედამიწა ღერძის გარშემო და როგორ ხდება დღე- ღამის მონაცვლეობა.
ვანახებ გლობუსის და ფანარის გამოყენებით დღე-ღამის მონაცვლეობას დედამიწაზე.
თარიღი: 19/04/2019წ
თემა: წელიწადის დროები და ამინდი.
აქტივობა: მოსწავლეები ისწავლიან წელიწადის დროების მონაცვლეობას და ამინდის ცვლილებას. მოსწავლეებმა უნდა ისაუბრონ რას საქმიანობენ ადამიანები გაზაფხულზე? ზაფხულში? შემედგომაზე? ზამთარში? მოსწავლეები შესძლებენ დაასახელონ წელიწადის დროები და თითოეული დროს თვეები,შეუძლიათ ისაუბრონ ამინდის ცვლილებებზე რომელიც იცვლება წელიწადის დროების მიხედვით, იმუშავებენ წყვილებში, გადაინაწილებენ დროებს და უნდა შეძლონ ჩამოწერონ მათი შესაბამისი თვეები. გააკეთებენ პრეზენტაციას აღნიშნულ თემაზე.
თემა: წელიწადის დროები და ამინდი.
აქტივობა: მოსწავლეები ისწავლიან წელიწადის დროების მონაცვლეობას და ამინდის ცვლილებას. მოსწავლეებმა უნდა ისაუბრონ რას საქმიანობენ ადამიანები გაზაფხულზე? ზაფხულში? შემედგომაზე? ზამთარში? მოსწავლეები შესძლებენ დაასახელონ წელიწადის დროები და თითოეული დროს თვეები,შეუძლიათ ისაუბრონ ამინდის ცვლილებებზე რომელიც იცვლება წელიწადის დროების მიხედვით, იმუშავებენ წყვილებში, გადაინაწილებენ დროებს და უნდა შეძლონ ჩამოწერონ მათი შესაბამისი თვეები. გააკეთებენ პრეზენტაციას აღნიშნულ თემაზე.
თარიღი: 26/04/2019წ
თემა: ცოცხალი და არაცოცხალი სხეულები. ბუნებრივი და დამზადებული სხეულები
აქტივობა: ცოცხალი და არაცოცხალი სხეულების გაცნობა. ისწავლიან ბუნებრივ და დამზადებულ სხეულებს. მოსწავლეები შესძლებენ დააჯგუფონ სხეულები ცოცხალია თუ არაცოცხალი. შეუძლიათ ისაუბრონ ბუნებრივ და ხელოვნურ სხეულებზე, იმუშავებენ ჯგუფებში, გამართავენ დისკუსიას.
თარიღი: 3/05/2019წ
თემა: რა მასალისაგან მზადდება სხეული?
აქტივობა: მოსწავლეები გაეცნობიან თუ რა ნივთიერებისაგან და მასალისაგან მზადდება ესა თუ სხეული. მოსწავლეები შესძლებენ ისაუბრონ სხეულებზე რომლებიც სხვადასხვა მასალისაგან არის დამზადებული. მათ შეუძლიათ დააჯგუფონ სასწავლო ნივთები, ხისგან , რეზინისგან, რკინისგან, პლასტმასისგან, მინისგან დამზადებული და გააკეთონ პრეზენტაცია.
თარიღი: 10/05/2019წ
თემა: ბოლო შეხვედრა, პრეზენტაცია,
აქტივობა: ჩატარდება ბუნების წრის შეხვედრა,
მოსწავლეები წარმოადგენენ პრეზენტაციას შესწავლილი
ინფორმაციის გამოყენებით. ამ პრეზენტაციას
დაესწრება მოსწავლეები, მშობლები და მასწავლებლები.
თარიღი: 8.02.2019წ
რ ე ფ ლ ე ქ ს ი ა
2018-2019 სასწავლო წლის მეორე სემესტრში გადავწყვიტე შემექმნა წრე ბუნებისმეტყველებაში სახელწოდებით ,,ბუნების მოყვარულნი".
გავითვალისწინე მოსწავლეთა საჭიროებები და ინდივიდუალური შესაძლებლობები. თითოეული მეცადინეობის თემა გავწერე მოსწავლეების საჭიროებიდან გამომდინარე, საწრეო მუშაობის შექმნის შესახებ ვესაუბრე როგორც ბავშვებს ასევე მშობლებს,
გავაცანი საწრეო მუშაობის პროგრამა, მეცადინეობის ხანგრძლივობა (კვირაში ერთი დღე პარასკევი, გაკვეთილების შემდეგ 45 წუთი)
განსაკუთრებული ინტერესი გამოიჩინეს გარემოში არსებულ ცვლილებებზე მოეწონათ თვალსაჩინო მასალა რომ შევიტანე კლასში. ცდის ჩატარების შემდეგ კი იხალისეს და დამოუკიდებლად შეასრულეს. ინტერნეტის გამოყენებით ვანახე წელიწადის დროების მონაცვლეობა ისწავლეს თითოეული დროს თვეები და ამინდის დამახასიათებელი ნიშნები.
ვფიქრობ საწრეო მუშაობა საკმაოდ ეფექტური და ნაყოფიერი იყო. მოსწავლეებმა ბევრი რამ შეისწავლეს გარემოში არსებულ ცვლილებებზე, მაგრამ მე ვფიქრობ ბუნებაში უფრო მეტი დრო რომ გაგვეტარებინა უფრო უკეთესი იქნებოდა. წრის მუშაობის დროს იყო გარკვეული ხარვეზები, ზოგიერთი მოსწავლე ავადმყოფობის გამო ვერ გამოცხდდა მეცადინეობაზე, ასევე იყო ამინდის გაუარესების შემთხვევებიც.
მოსწავლეებმა გამოთქვეს ინტერესი მომავალშიც ისევ
ჩაგვეტარებინა მსგავსი წრე.
თარიღი: 14/05/2019წ
Комментариев нет:
Отправить комментарий