მე-5 სოციალური პროექტი


სოციალური პროექტი


პროექტის სახელწოდება: ,, სუფთა გარემო - ჯანმრთელი ორგანიზმი.“

პროექტის ხელმძღვანელი: სსიპ აბაშის მუნიციპალიტეტის სოფელ გაუწყინარის საჯარო სკოლის ბუნებისმეტყველების მასწავლებელი მაკრინე კობახიძე.
პროექტში მონაწილენი:  3-4 კლასის მოსწავლეები
პროექტის  აქტუალობა:  სკოლაში ხშირად ვაწყდები სიტუაციას პატარა ბავშვები , როგორ ანაგვიანებენ გარემოს. სკოლის წინ მდებარეობს ასევე მაღაზია და არა მარტო მოსწავლეები,სოფლის ახალგაზრდები არ ზრუნავენ სუფთა გარემოზე,მიუხედავად იმისა რომ სკოლის გვერდით მდებარეობს ,,თამარ მეფის სახელობის“ უმშვენიერესი ტაძარი. აქედან გამომდინარე გადავწყვიტე გამეკეთებინა სოციალური პროექტი. მოსწავლეებში ასეთი საკითხის გათავისება პატარა ასაკიდან უნდა მოხდეს, რათა ნელ -ნელა ეტაპობრივად ჩამოყალიბდნენ სრულფასოვან ადამიანებად.ეს პროექტი კი ხელს შეუწყობს მოსწავლეებში მეტი ინტერესის გაღვივებას გარემოს დაცვის კუთხით, გააქტიურდეს საზოგადოების  როლი გარემოს დასუფთავება -გალამაზებაზე, ყოველივე ეს კი ხელს უწყობს ჯანმრთელობას, ასევე მნიშვნელოვანია, რომ მოსწავლე ეჩვევა დამოუკიდებლად მუშაობას, თანატოლებთან ურთიერთობას, რაც მნიშვნელოვან როლს თმაშობს მოზარდის პიროვნულ და სოციალურ განვითარებაში.
პროექტის ხანგრძლივობა:  26.04.2019წ-10.05.2019წ
პროექტის მიზნები:  მოსწავლეებმა შეძლოს გარემოზე ზრუნვის ელემენტარული წესების დაცვა,მიიღონ ეკოლოგიურად სუფთა გარემო გაუწყინარის სკოლის, ტაძრის ტერიტორიაზე. განუვითარდეთ 21-ე საუკუნის აქტუალური უნარები, თვითრეგულირება, კრიტიკული აზრონება, შემოქმედებითობა და გარესამყაროზე ზრუნვა. გაიგონ რამდენად მნიშვნელობანია ეკოლოგიურად სუფთა გარემო ადამიანის ჯანმრთელობაზე.
ზოგადი განათლების ეროვნული მიზანი:
.ბუნებრივი გარემო პირობების შენარჩუნება და დაცვა
.   ტექნოლოგიური თუ სხვა ინტელექტუალური მიღწევების ეფექტიანად გამოყენება; ინფორმაციის მოპოვება, დამუშავება და ანალიზი.
. კომუნიკაცია ინდივიდებთან აჯგუფებთან
პროექტის ამოცანები:
.სამუშაო გეგმის შემუშავება
.ინფორმაციის მოძიება ინტერნეტის საშუალებით
.დისკუსია, ფილმის ჩვენება
.შეძენილი ინფორმაციის დახარისხება და პრეზენტაციისთვის მზადება
. ბუკლეტების შექმნა, დასუფთავება
.პროექტის პრეზენტაცია

მოსალოდნელი  შედეგები:
.საზოგადოება მიიღებს დასუფთავებულ და ეკოლოგიურად  სუფთა გარემოს;
.პროექტი ხელს შეუწყობს გაიზარდოს ცნობიერების დონე გარემოს დაცვის საკითხებთან მიმართებაში, შემცირდეს გარემოს დაბინძურება  სკოლის ,ტაძრის მიმდებარე ტერიტორიაზე;
.საზოგადოებამ გაიაზრებს ეკოლოგიური პრობლემების გამომწვევ მიზეზებს, გააცნობიერებს პრობლემის მნიშვნელობას და მაშტაბურობას; 


ადამიანური რესურსი: - მოსწავლეები, მშობლები , მსწავლებელი, უბნის ექიმი,
მატერიალური რესურსი: -პროექტორი, ნოუტბუქი, ფოტოები, პოლიეთინელის პარკები, ცოცხი, ახანდაზი, ხელთათმანი, ფოცხი, ნიღაბი;  
ბიუჯეტი:  სკოლის წილი

ამოცანების განსახორციელებლადსაჭიროსაქმინობები:
პირველი შეხვედრა: 26.04.2019წ
აქტივობა1: შევხვდი პროექტის მონაწილე მოსწავლეებსა და მშობლებს, ვესაუბრე არსებული თემის შესახებ,ვისაუბრეთ რომ ბუნება ჩვენი სიცოცხლის  ნაწილია, ნაგავი რომელსაც ყრიან ბავშვები ეკოლოგიური კატასტროფის საწინდარია, დაბინძურება კი ცუდად მოქმედებს ადამიანის ჯანმრთელობაზე. შევიმუშავეთ პროექტის გეგმა, დავისახეთ მიზნები და ამოცანები;
შეხვედრა მეორე : 30.04.2019წ
აქტივობა2: მეორე შეხვედრაზე შევქმნი ორ ჯგუფს დავალებები განაწილდება ჯგუფების მიხედვით. პირველ ჯგუფს დაევალება ინფორმაციის დახარისხება;
1.რა არის დაბინძურება.
2. რით ბინძურდება გარემო.
მეორე ჯგუფს დაევალება:
1.რა შედეგები შეიძლება მოჰყვეს დაბინძურებულ გარემოს.
2.რა საფრთხეს უქმნის დაბინძურება ადამიანის ჯანმრთელობას.
მესამე შეხვედრა: 03.05.2019წ
აქტივობა3: მოხდება ფილმის ჩვენება , გაიმართება დისკუსიაარსებულ საკითხთან დაკავშირებით.
აქტივობა4:  ჯგუფები შეხვდება უბნის ექიმს მიიღებენ მისგან რჩევებს, თუ რა ზიანი მოაქვს დაბინძურებულ გარემოს ადამიანის ჯანმრთელობაზე;
მეოთხე შეხვედრა: 07.05.2019წ
აქტივობა5; ჯგუფები დაამუშავებენ მოძიებულ ინფორმაზიას, გამოიტანენ დასკვნებს, გააკეთებენ ანკეტებს და დაარიგებენ მოსახლეობაში.
აქტივობა6: მოსწავლეების ორივე ჯგუფი ასუფთავებენ სკოლისა და ტაძრის მიმდებარე ტერიტორიებს.
მეხუთე შეხვედრა:10.05.2019წ
აქტივობა7: პროექტის დასასრულს გაიმართება პროექტის პრეზენტაცია, სადაც მოწვეული იქნება მშობლები, უბნის ექიმი, მასწავლებლები, მოსწავლეები;
ხელისშემშლელი ფაქტორები: პროექტის განხორციელების ეტაპებზე შეიძლება გამოიკვეთოს რისკები და ხელისშემშლელი ფაქტორები, ყველა მოსწავლე ერთნაირად ვერ ჩაერთოს მუშაობაში, ტექნიკური ხარვეზები, მოწვეული სტუმრების გამოუცხადებლობა  დათქმულ დროს , გადატვირთული გრაფიკის გამო.
პროექტის შედეგები:  პროექტის დახმარებით მოსწავლეებმა გაანალიზეს ,თუ რაოდენ პასუხისმგებლობა აქვს ადამიანს სუფთა გარემოსთან დაკავშირებით, გააცნობიერებს გარემოს დანაგვიანებით გამოწვეულ საფრთხეს და გამოუმუშავდებათ მზრუნველი დამოკიდებულება გარემოსადმი;










შ ე ფ ა ს ე ბ ა

მონიტორინგი/შუალედური
მონიტორინგი
ვის მიერ
როდის
რა  კრიტერიუმებით
პირველი   შუალედური
მონიტორინგი
მასწავლებელი
მოსწავლეები
29.04.2019

პროექტის
მიმდინარეობის  
პროცესში
მოსწავლეებზე
დაკვირვების
ცხრილი
მეორე  შუალედური
მონიტორინგი
მასწავლებელი
02.05.2019
06.05.2019

პროექტის 
მიმდინარეობის   მონიტორინგის
სქემა
საბოლოო   შეფასება
მოსწავლეები
10.05.2019
პრეზენტაცია
ანგარიში

პროექტის მონიტორინგი

პროექტის  მონიტორინგისათვის
საჭირო  საქმიანობები.
მონიტორინგის
ინდიკატორები
თარიღი
1.ვამოწმებთ  მოსწავლეების  მიერ მოძიებული ინფორმაციის
სანდოობას.
ვამოწმებთ  მოძიებული  ინფორმაციის,  გამოყენებული   ლიტერატურის,ინტერნეტსაიტების
და სხვადასხვა  წყაროების
სანდოობას.
26.04.2019

2.ვამოწმებთ პროექტის 
მიმდინარეობის შესაბამისობას   თემასთან.
მათ  მიერ მოძიებულ   ინფორმაციას ,ვაკავშირებთ თემას
და ვუკეთებთ ანალიზს.
30.04.2019

3.შედგა   თუ არა ჯგუფის   წევრებს   შორის თანამშრომლობა.
ვაკეთებთ ანონიმურ   გამოკითხვას
ჯგუფის წევრებს   შორის.
3.05.2019
4.ართმევენ  თუ  არადაკისრებულ მოვალეობას  თავს
ვაკვირდებით  მოსწავლეებს,
რამდენად ართმევენ   თავს   დაკისრებულ   მოვალეობებს.
7.05.2019
5.იცავენ  თუ  არა  დროის   ლიმიტს.
ვამოწმებთ   პროექტის  გეგმაში გაწერილ   დროის   ლიმიტს.

10.05.2019


დაკვირვების საგანი
კომენტარები
შედგა   თუ   არა   თანამშრომლობა.
დიახ

იყვნენ   თუ  არა მოსწავლეები  მოტივირებულები და რამ  განაპირობა
მათი   მოტივაცია.
დიახ
სხვადასხვა აქტივობებმა მოტივაცია გააღვივა
ჰქონდა  თუ  არა  მათ  შეხვედრებს პროექტის განხორციელებისას სისტემატიური და  საქმიანი   ხასიათი.
შეხვედრა ხდებოდა სისტემატიურად
იყვნენ   თუ  არა   ჯგუფში  პასიური  მოსწავლეები   და რა  იყო   პასიურობის    მიზეზი.   იმოქმედა   თუ  არა  პროექტის   განხორციელების   პროცესმა   მათ   მოსწრებაზე.
ჯგუფში მონაწილენი თითქმის არ პასიურობდნენ პროექტი განხორციელდა წარმატებით


თარიღი:  26.04.2019წ

      
  


პროექტის: ,, სუფთა გარემო-ჯანმრთელი ორგანიზმი“

რეფლექსია

         2019 წლის 26.04.-დან-10.05-ის ჩათვლით ჩატარდა სოციალური პროექტი თემაზე-,,სუფთ გარემო-ჯანმრთელი ორგანიზმი“, რომელშიც მონაწილეობა მიიღო მე-3-4 კლასის მოსწავლეებმა, მათმა კარგად გაართვეს თავი სამუშაოს, ვთვლი, რომ დასახულ მიზნებს მივაღწიე, რადგან მათ შეძლეს მოპოვებული მასალის სათანადო ფორმით ორგანიზება და სოციალური პროექტის განხორციელება. შედეგზე გასვლაში დამეხმარა სწორად შერჩეული აქტივობები. აგრეთვე მონიტორინგის კითხვარი და რა თქმა უნდა გუნდის წევრების მონდომება და ინტერესი. ჩემი დაკვირვებით გუნდური მუშაობისას ყველა წევრი აქტიურად იყო ჩართული, გამომდინარე თავისი უნარებიდან და შესაძლებლობებიდან. ჩანდა თანამშრომლობითი მუშაობა. პროექტის აქტივობები გეგმის მიხედვით წარიმართა,   მაგრამ აღნიშნული პროექტის განხორციელებისათვის საჭირო იყო უფრო მეტი სოფლის ახალგაზრდობის ჩართულობა, იყო მცირე ხარვეზებიც უამინდობა, გაუმართავი ტექნიკური რესურსი, თუმცა ამ ხარვეზებს დიდი გავლენა არ მოუხდენია პროექტზე. აღნიშნულმა საგანმანათლებლო პროექტმა გამოავლინა მოსწავლეთა  დაინტერესება და წარმოაჩინა მათი უნარები, აზროვნება, მსჯელობა, თანამშრომლობა, კვლევა -ძიება, შემოქმედებითობა. ვფიქრობ პროექტის მიზნები არის ნათელი, კონკრეტული და მოსწავლეთა შესაძლებლობიდან გამომდინარე მიღწევადი, ის შეესაბამება დასახულ მიზნებს, ხელს შეუწყობს მოსწავლეებში ეროვნული თვითშეგნების მქონე მოქალაქედ ჩამოყალიბებას.
ბლოგის მისამართი: https://makrinekobaxidzisblogi.blogspot.com/

თარიღი: 13.05.2019














Комментариев нет:

Отправить комментарий