მე-6 სოციალური პროექტი


სოციალური პროექტი

პროექტის სახელწოდება : ,,ჩემი ქალაქის ღირშესანიშნაობა“

პროექტის  აქტუალობა:   მოსწავლეებთან ურთიერთობაში გამოიკვეთა, რომ მათ სურვილი ჰქონდათ წასულიყვნენ კონსტანტინე გამსახურდიას სახლმუზეომში, მოსწავლეებს შევთავაზე პროექტი სადაც ისინი გაეცნობოდნენ პატარა ქალაქის აბაშის  ისტორიას, ამისათვის მოვიწვიე მშობლები გავაცანი პროექტის გეგმები, ისინიც დაინტერესთენ პროექტის თემით.შევიმუშავეთ პროექტის მიზნები და ამოცანები; 

პროექტში მონაწილენი: მე-3-4კლასის მოსწავლეები

პროექტის ხანგრძლივობა: 2 კვირა, 20.05.2019წ დან-05.06.2019წ-მდე.

პროექტის მიზნები: მოსწავლეთა და  მშობლის ჩართულობა რაიონის ისტორიის გაცნობა, ღირშესანიშნაობების დათვალიერება , მიღებული ინფორმაციის სწორად გაგება გაანალიზება.

ზოგადი განათლების ეროვნული მიზანი:
. ქვეყნის ინტერესების, ტრადიციებისა და ღირებულებების მიმართ საკუთარი პასუხისმგებლობის გააზრება;
. კომუნიკაცია ინდივიდებთან და ჯგუფებთან;
. იყოს კანონმორჩილი, ტოლერანტი მოქალაქე.
პროექტის ამოცანები:  
·        სამუშაო გეგმის შემუშავება
·        დავალებების გადანაწილე

     . შეძენილი ინფორმაციების დახარისხება და პრეზენტაციისათვის მზადება
        .კედლის გაზეთის შექმნა 
.ქალაქის დათვალიერება
·        პროექტის პრეზენტაცია
             
   
მოსალოდნელი შედეგები:
·        მოსწავლეებს განუვითარდებათ მასალის მოძიების, დახარისხების და ანალიზის უნარი.
·        მოსწავლეები, მშობლები და მასწავლებელი ამ პროექტზე მუშაობის პროცესში უფრო დაუახლოვდებიან ერთმანეთს.
·                               საფუძველი ჩაეყრება მოსწავლეთა თანამშრომლობას, მათგან გუნდის შექმნას.
·                               მოსწავლეები პროდუქტიულად ითანამშრომლებენ ერთმანეთთან.
·                               საერთო საქმის კეთებით შეძლებენ ერთიანობისა და ეთიკური ქცევის დემონსტრირებას.
ადამიანური რესურსი: - მოსწავლეები,    ბიბლიოთეკარი, მშობლები და  მასწავლებელი.
მატერიალური რესურსი: - პროეტორ,  ნოუთბუქი, ფოტოები, ვიდეო რესურსი, საკანცელარიო საშუალებები.
ამოცანების განსახორციელებლად საჭირო საქმინობები:

პირველი შეხვედრა: 20.05.2019
 აქტივობა 1:   მინი ლექცია და დისკუსია, რამდენად ვიცნობ ჩემს რაიონს, არსებულ კულტურულ ძეგლებს, ამით ხდება დაინტერესება მოსწავლეების, მათ შევთავაზებ პროექტზე მუშაობას და შევიმუშავებ სამუშაო გეგმას. დავალებებს გადანაწილება მოხდება შესააბამისად განსხვავებული ინტერესისა და საჭიროებების მქონე მოსწავლეთათვის.
აქტივობა 2:  მოსწავლეები და მშობლები შეარჩევენ ტრანსპორტს  და გაარკვევენ, თუ რომელი ტრანსპორტით შეიძლება გადაადგილება
მეორე შეხვედრა: 24.05.2019
 
აქტივობა 3:  ჯგუფმა მოიძიოს რაიონის  შესახებ ინფორმაცია, მის დაარსებაზე და  ისტორიაზე
 აქტივობა 4:  მოსწავლეები ჩაატარებენ გამოკითხვას - ,,რა იცით აბაშის ღირშესანიშნაობის შესახებ“.
მესამე შეხვედრა: 30.05.2019
 აქტივობა 5:  შემდეგ ეტაზე მოხდება მოძიებული ინფორმაციის დამუშავება
შეიქმნება პროექტის ამსახველი ბუკლეტი და კედლის გაზეთი, რომელიც გაიკვრება თვალაჩინო ადგილას;
მეოთხე შეხვედრა:01.06.2019
აქტივობა 6:  მოსწავლეები,მშობლები და მასწავლებლები გადიან ქალაქის დასათვალიერებლად.
მეხუთე შეხვედრა:  05.06.2019
აქტივობა 7:  პროექტის დასასრულს გაიმართება პროექტის პრეზენტაცია, პროექტის პრეზენტაციას ესწრება მოსწავლეები, მშობლები და მასწავლებლები სკოლის ადმინისტრაცია.

ხელისშემშლელი ფაქტორები:  პროექტის განხორციელების ეტაპებზე შეიძლება გამოიკვეთოს რისკები და ხელისშემშლელი ფაქტორები: შესასრულებელია შეიცვალოს დავალებების ვადები, ყველა მოსწავლე ვერ ჩაერთოს მუშაობაში,იყოს გაუმართავი ტექნიკური რესურსი.


პროექტის შედეგები:
·        მოსწავლეებს განუვითარდათ მასალის მოძიების, დახარისხების და ანალიზის უნარი.
·        მოსწავლეები, მშობლები და მასწავლებელი ამ პროექტზე მუშაობის პროცესში უფრო დაუახლოვდნენ  ერთმანეთს.
·        საფუძველი ჩაეყარა მოსწავლეთა თანამშრომლობას, მათგან გუნდის შექმნას.
·        მოსწავლეებმა პროდუქტიულად ითანამშრომლეს ერთმანეთთან.
·        საერთო საქმის კეთებით შეძლეს ერთიანობისა და ეთიკური ქცევის დემონსტრირება.

ბიუჯეტი: სკოლის ბაზაზე


საპროექტო საქმიანობები
პასუხისმგებელი პირი
ვადები თვეების მიხედვით
           სამუშაო გეგმის შემუშავება   დავალებების გადანაწილება
მოსწავლე
მასწავლებელი
20.05.2019
ინფორმაციის მოძიება
მოსწავლე
მასწავლებელი
24.05.2019
დისკუსია ჯგუფში
მასწავლებელი, მშობელები
მოსწავლეები

30.05.2019
ექსკურსია ძველ აბაშაში

მოსწავლე
მშობლები
მასწავლებელი
01.06.2019
პროექტის პრეზენტაცია

მოსწავლე
მასწავლებელი

05.06.2019

შეფასება
    პროექტის შუალედური და საბოლოო შეფასება:
მონიტორინგი/ შეფასება
ვის მიერ
როდის
რა კრიტერიუმებით
პირველი შუალედური მონიტორინგი
მასწავლებელი, მოსწავლეები
23.05.2019
პროექტზე მიმდინარეობის პროცესში მოსწავლეებზე დაკვირვების ცხრილი
მეორე შუალედური მონიტორინგი
მასწავლებელი
31.05.2019
პროექტის მიმდინარეობის მონიტორინგი
საბოლოო შეფასება
მოსწავლეები
04.06.2019
პრეზენტაცია


        პროექტის მიმდინარეობის მონიტორინგი:
პროექტის მონიტორინგისთვის საჭირო საქმიანობები
მონიტორინგის ინდიკატორები
თარიღი
1.      ვამოწმებთ მოსწავლეების მიერ მოძიებულ ინფორმაციის სანდოობას
ვამოწმებთ მოძიებული ინფორმაციის, გამოყენებული ლიტერატურის, ინტერნეტსაიტების და სხვადასხვა წყაროების სანდოობას
20.05.2019
2.      ვამოწმებთ პროექტის მიმდინარეობის შესაბამისობას თემასთან
მათ მიერ მოძიებულ ინფორმაციას ვაკავშირებთ თემასთან და ვუკეთებთ ანალიზს
24.05.2010
3.      შედგა თუ არა ჯგუფის წევრებს შორის თანამშრომლობა
ვაკეთებთ ანონიმურ გამოკითხვას ჯგუფის წევრებს შორის
30.05.2019
4.      ართმევენ თუ არა დაკისრებულ მოვალეობებს თავს
ვაკვირდებით მოსწავლეებს, რამდენად ართმევენ თავს დაკისრებულ მოვალეობებს
01.06..2019
5.      იცავენ თუ არა დროის ლიმიტს
ვამოწმებთ პროექტის გეგმაში გაწერილ დროის ლიმიტს
05.06.2019

პროექტის განხორციელების პროცესში მოსწავლეებზე დაკვირვების ცხრილი
დაკვირვების საგანი
კომენტარი
შედგა თუ არა თანმშრომლობა
დიახ
იყვნენ თუ არა მოსწავლეები მოტივირებულნი და რამ განაპირობა მოტივაცია
დიახ
ჰქონდა თუ არა მათ შეხვედრებს პროექტის განხორციელებისას სისტემატური და საქმიანი ხასიათი
დიახ
იყვნენ თუ არა ჯგუფში პასიური მოსწავლეები და რა იყო მათი პასიურობის მიზეზი. იმოქმედა თუ არა პროექტის განხორციელების პროცესმა მათ მოსწრებაზე
არა
დიახ

თარიღი:  20.05.2019წ




სოციალური პროექტის რეფლექსია


            სოციალური პროექტის ფარგლებში მე III-IV  კლასებში გნვახორციელე პროექტი ,,ჩემი ქალაქის ღირსშესანიშნაობა“, რომელიც დავგეგმე ზოგადი განათლების ეროვნული მიზნებიდან და დღევანდელი საჭიროებებიდან გამომდინარე. აღნიშნული პროექტის განხორციელება იყო 20.05.2019წ. - 05.06.2019წ.  
            პროექტზე მუშაობისას  მოსწავლეებმა დასახული პრობლემის გადაჭრის გზების ძიების პროცესში გააანალიზეს, რომ მიზნის მისაღწევად საჭირო იყო მეტი ცოდნა, აგრეთვე სხვადასხვა საგანში მიღებული ცოდნის ურთიერთკავშირი. პროექტმა მათში გააღრმავა კვლევითი უნარ – ჩვევები. მოსწავლეებმა ეფექტურად მიეწოდეს დაინტერესებული საზოგადოების თავიანთი ნამუშევარი.
       პროექტის ფარგლებში გამოყენებული ჯგუფური მუშაობა დაეხმარა მათ გადაწყვეტილებების შეთანხმებულად მიღებასა და თანამშრომლობის კულტურის გაუმჯობესებაში. ისინი დიდი ინტერესით იძიებდნენ თავის ქალაქის ღირსშესანიშნაობებს, იღებდნენ სურათებს, ბიბლიოთეკაში იძიებდნენ ინფორმაციებს, რამაც მათ ხელი შეუწყო ანალიტიკური აზროვნების განვითარებაში, ურთიერთანამშრომლობაში და გაუღრმავდათ სურვილი კვლავ მიიღონ მონაწილეობა მსგავს სოციალურ პროექტებში.
            გვქონდა მცირე ხელისშემშლელი ფაქტორებიც, მოსწავლეები ზოგჯერ არ ერთობოდნენ პროექტის მსვლელობაში, ასევე გაუმართავი იყო ტექნიკური რესურსი და იყო დაგვიანების შემთხვევებიც. ამ ხარვეზებს დიდი გავლენა არ მოუხდენია პროექტზე.
      აღნიშნულმა საგანმანათლებლო პროექტმა გამოავლინა მოსწავლეთა დაინტერესება და წარმოაჩინა მათი უნარები აზროვნება, მსჯელობა, თანამშრომლობა, შემოქმედებითობა გაიღრმავეს ცოდნაშექმნეს ჩანახატები და ჩანაწერები დღიურების სახით.
ბლოგის მისამართი: https://makrinekobaxidzisblogi.blogspot.com/
თარიღი: 10.06.2019წ









Комментариев нет:

Отправить комментарий